Zlatý pohár pro UAZ – premiéra na bedně
Opravdu výborně dopadl UAZ radíkovické posádky v nejnáročnějším offroad závodě u nás – 24hodinovce v Dobřanech u Plzně. Nasazeno bylo sériové auto jako test, kolik si toho nechá UAZ líbit. Co se vysypalo, jak UAZ jezdil a jak vůbec k osudu závodníka přišel, se dozvíte v minireportáži.
Pokud jste už přišli do styku s prospekty vozů UAZ AutoMaxu, určitě jste si všimli 3160 Combata za cenu 479 000,-. Pokud ne, prospekt stáhnete ZDE. Přesně tento kus potkala nehezká havárie a byl vykoupen zpět k importérovi.
Co byste dělali s takovým autem Vy? Jediná rozumná možnost je použít jej na díly. U úplně nového vozu s pár tisíci kilometry na tachometru je to docela škoda. Jedna myšlenka byla však ještě elegantnější – otestovat odolnost UAZů na tomto znehodnoceném kusu. UAZ měl tedy cíl jasný – dokončit nejtěžší offroadové závody u nás a i v celé střední Evropě.
Automobil bez problémů prošel vstupní kontrolou. Od sériového vozu se závoďák lišil pouze vnitřní ochrannou trubkovou klecí, odlehčenou karoserií, speciální předpisovou elektronikou a nezbytnými bezpečnostními doplňky. Veškeré díly podvozku a motoru zůstaly sériové.
Díky konečnému kvapu nezbyl čas na poshánění náhradních dílů, které běžně na autě při závodě odejdou. „Tak teda jedeme, nemáme ani šroubek, ani poloosu, ani diferenciál, ale co, zkusíme to.“ S takovými slovy posádka odjížděla do Dobřan.
Prokázal mimořádnou trvanlivost – za celý závod odešel pouze jeden tlumič. Až doma jsme pak zjistili, že prasklo péro tam, kde selhal právě onen tlumič. Motor Andoria se taktéž projevil jako mimořádně spolehlivý a odolný.
„Úplně nás zarazilo, jakou má to auto průchodnost! V bahně zapadaly mnohem lehčí a menší auta, Samuraje stály, UAZ se mezi nimi škrábal dál. Když jsme někde zapadli, stačilo zařadit zpátečku a z problému jsme vycouvali! To jsme ještě nezažili!“
Takovéhle byly konečné dojmy členů posádky, která už soutěžila mnohokrát i ve třídách nižších a s upravenými speciály.