Zimní pneu pro offroad a SUV
Před několika dny začal podzim, v Česku panuje babí léto, avšak řidiči vědí, že za chvíli bude čas přezout na zimní pneumatiky. Pokud se domníváte, že u offroadu či SUV s pohonem 4x4 zimní pneumatiky nepotřebujete, tak jste na omylu.
U vozidel typu SUV, či celkově těžších aut je nutnost používat na silnicích zimní obutí ještě více patrná, přece jen dvě tuny se při špatném kontaktu se zasněženou vozovkou hůře ovládají, než lehčí osobní automobily. Pro provoz offroadu v zimě není dobré zůstávat u klasických terénních pneumatik, které jsou určeny spíše pro pohyb vozu na hlíně, blátě, či podobných površích. Na těch vám dávají výhodu v podobě hlubokých drážek, ovšem pro pohyb na sněhu nemají tak dobré vlastnosti jako zimní pneu. Dobrá rada je, že když ranní teploty klesnou pod sedm stupňů celsia, je správný čas pro vytažení zimních pneumatik a návštěvu pneuservisu.
Pro terénní vozy se vyrábějí tři základní typy pneumatik - letní, zimní a celoroční. Zatímco na letních pneu v zimě jezdit není možné, v létě na zimních teoreticky ano. Počítejte ale s tím, že v létě se zimní pneumatiky výrazně dříve opotřebují. Pneumatiky pro offroad a SUV vozidla mívají označení M+S (Mud and Snow, tedy bláto a sníh, mylně vykládáno jako mráz a sníh). Zásadní problém je v tom, že obecně se označení M+S označení používá u pneumatik zimních a celoročních, ale u SUV a offroad jsou takto označeny všechny druhy pneumatiky. Tedy i pneumatiky letními, které pro provoz v zimních podmínkách jednoznačně nevyhovují. Zimní pneu pro offroad tak poznáte například podle vločky (hvězdičky) či siluety hor v názvu. Moderní zimní pneumatiky jsou vyrobeny z pryží, které jsou odolné vůči opotřebení a poškození. Dezén zimní pneumaitky má na krajích jemné lamely, jež odvádějí vodu a rozbředlý sníh z kontaktní plochy pneumatiky s vozovkou.