Škoda bude rozhodovat o vstupu do USA, pomoci má SUV
Během roku 2017 chce vedení automobilky Škoda Auto udělat dost možná klíčové rozhodnutí, které může velmi výrazně ovlivnit její následující vývoj. V průběhu nadcházejícího roku by mělo padnout definitivní rozhodnutí v otázce expanze do Spojených států. Pokud by se tak opravdu stalo, jednalo by se o návrat po více než padesáti letech.
Automobilka z Mladé Boleslavi měla odbytiště na severoamerickém trhu od konce padesátých let do začátku následující dekády. Trh v USA patří mezi světově nejzajímavější, ostatně po Číně je druhým největším automobilovým trhem. Škoda nad otázkou rozšíření do Severní Ameriky přemýšlí poměrně dlouho. Konečný verdikt se neúprosně blíží.
Předchozí šéf automobilky byl rázně proti. S příchodem nového předsedy představenstva Bernharda Maiera se názor otočil velmi výrazně. Automagazín AutoGuide jako první přinesl informace, že si Škoda nechala u amerického patentového úřadu (USPTO) nechalo registrovat následující jména: Superb, Škoda Superb, Octavia a Yeti.
Podle předních evropských odborníků automobilového průmyslu má Škoda velmi dobré renomé, srovnatelné se společnostmi, které na trhu v USA již působí. A registrování značek dává jasné signály o tom, že se ledy hýbají.
Automobilka Škoda v letošním roce představí novinku, model Kodiaq, který zcela reflektuje požadavky zákazníků v USA. Pokud se na celý proces podíváme komplexněji, tak společnost Volkswagen potřebuje v USA zlepšit svou reputaci. Jako vlastník Škody k tomu má dosti možná jedinečnou možnost.