Suzuki Vitara 1,9 DDiS - recenze, uživatelský test
85 %
Když jsem vybíral moje první terénní auto, rozhodoval jsem se mezi Grand Vitarou a RAV4. Bohužel, RAV4 jsou natolik dobrá auta, že se jich moc v nabídce ojetých aut nevyskytuje a dost si drží cenu. Na koupi vozu jsem měl dva dny, takže jsem vyrazil do Belgie pro Vitaru v dieselu. Přivezl jsem si moc pěkný kousek, najeto něco málo přes 80 tis. km. auto vypadalo moc dobře. Cestou z Belgie mně sice spadla hadice z mezi turbem a intercoolerem, ale to jsem ráno objevil a nakonec se ukázalo, že na to byla svolávačka a měnilo se celé potrubí a nakonec tam dali ještě spony. Co je pro mně naprosto nepřijatelné a proč si auto nenechám je DPF filtr. Grand Vitara není SUV, je to terénní auto a tak by se trošku kouře mohlo povolit, ale emisní limity řekly ne, musí tam být DPF. Výměna stojí tady s prací 2400€, ale ani v Čechách se to moc levněji nesežene. Ono celý motor(Renault) a převodovka stojí docela za prd. Ale to je trošku dané tím, že pořád srovnávám se silniční limuzínou, což je prostě nemožné. Tohle je auto do terénu, na silnici jenom výjimečně, pokud teda nepřesedláte rovnou ze Š105, to je pak luxus. Interier je slušně dílensky zpracovaný, i když tvrdý plast ale u off roadu... nu což. Vrže mi někde manžeta řadičky a nemám čas se na to podívat, takže mně z toho jednou trefí šlak. Sedačky na první pocit nic extra, ale na dlouhé cesty pohodlné. Žiju v tropech a klima zvládá v pohodě. Ale abych nebyl jenom negativní, tak na co je tohle auto stavěné, to je terén. Průchodnost terénem je neskutečná, auto je stálá čtyřkolka s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukcí (tu RAV4 nemá). Nezkoušel jsem bláto a to proto, že mám jenom silniční gumy a hlavně nechci oddělat lak (když už pujde holka z domu) ale na zdolávání krpálů je mistr. Ať je to tráva, písek nebo skála, dám redukci a jedu. Jak jsem psal, motorč žádná hitparáda není, ale krouťák má a ve spojení s redukcí je Grand Vitara neskutečný šplhač a to i když je plně obsazená.
Shrnutí auto recenze Suzuki Vitara 1,9 DDiS
Hodnocení
Spolehlivost je vlastně co? Že auto sjede z linky perfektní? No, tady bylo pár svolávaček, takže spolehlivost asi asi někdo ozkoušel a zjistilo sem že to není tak uplně ono. Já jsem najel zatím jenom cca 15 tis. km, ale bez problémů jediný problém je DPF filtr, který se regeneruje poměrně nepravidelně.Jízdní vlastnosti
Na silnice díky motoru a převodovce moc nee, ale v terénu je to zlatičko!Komfort
Praktičnost
Celkové hodnocení v procentech pro Suzuki Vitara 1,9 DDiS
85% ze 100%Klady
- průchodnost terénem,- rámová konstrukce,
- redukce,