Nové převodové ústrojí pro HONKER
V lednu roku 2004 získala královehradecká společnost AUTO MAX spol. s r.o. od polského výrobce motorů a dodavatele pohonných systémů firmy ANDORIA – MOT zakázku na konstrukční řešení a zástavbu alternativního převodového ústrojí do terénních automobilů HONKER včetně zajištění dodávek těchto ústrojí. V současné době se automobil HONKER vyrábí výhradně s trvalým pohonem obou náprav s možností uzavření mezinápravového diferenciálu. Vzhledem k současným požadavkům klientů a předpokládané montáži silnějších motorů bylo již koncem roku 2003 výrobcem rozhodnuto přejít alternativně také k verzi s trvale poháněnou zadní nápravou a připojitelnou přední, s volnoběžkami na předních kolech.
Základním problémem výrobce bylo však získání přídavné převodovky perfektní kvality, ale bez zásadního navýšení ceny. Jako jediný možný dodavatel splňující veškeré podmínky a vyhovující přísným kritériím byla po doporučení AUTO MAX spol. s r.o. vybrána čerstvě privatizovaná společnost PRAGA-HRÁDEK a.s., která se souhlasem AUERLAND France (majitelem know how) bude vhodné licenční převodovky TC 10 do HONKERU vyrábět.
Konstrukční řešení bezprostředního připojení na hlavní převodovku EATON TS5-21 včetně patřičných úprav samotné redukční skříně a zástavby do vozidla HONKER realizuje na dvou funkčních vzorcích společnost AUTO MAX ve spolupráci s firmou ADS Neuman Kopřivnice. Poslední konstrukční úpravy jsou právě v řešení, funkční testy jsou u konce a celý projekt finalizuje.Do sériové výroby bude tento nový převodový systém uveden pravděpodobně začátkem roku 2005 s nástupem silnějších motorů ANDORIA Euro 4 se vstřikovacím systémem Common rail.