Motoristické jaro - Letòany 2004
Od 22. do 25. dubna letošního roku proběhla v Pražském veletržním areálu v Letňanech trojice výstav určených pro širokou odbornou i laickou motoristickou veřejnost. V první řadě to byl již osmý ročník výstavy „Pražské motoristické jaro“ a dále také dvě samostatné výstavy věnované obytným automobilům a karavanům – „KARAVAN EXPO“ a terénním vozidlům – „OFF ROAD SHOW“. Právě posledně jmenované výstavy OFF ROAD SHOW se i letos zúčastnila, ve společné expozici, vozidla značek ARO a HONKER doplněná o představení nově vznikající české značky BUGARO a novinky z Ruska – užitkových automobilů GAZ – GAZelle…
Celkově mohli návštěvníci těchto výstav ve dvou halách, venkovním otevřeném prostoru a na terénním polygonu shlédnout expozice 84 vystavovatelů, kteří prezentovali 32 automobilových značek a 5 značek nákladních automobilů.
Novinky
Tahákem výstavy se zajisté stalo představení nové Škody OCTAVIA či BMW řady 6 a nového terénního automobilu BMW X3 na terénním polygonu.
Procházka po expozicích
Na venkovní otevřené ploše hned u vstupu do areálu mohli návštěvníci výstavy shlédnout lehké užitkové i těžké nákladní automobily takových značek jako TATRA, IVECO, RENAULT apod. Venkovní plochu obohatilo i představení soutěžního vozu TATRA p.Tomečka z letošního Dakaru. Po vstupu do haly č.2 čekalo na návštěvníky překvapení ve formě vozu LAMBORGINI v expozici firmy EXCLUSIVE CARS. V kruhu kolem byly k vidění značky VOLVO se svými osobními, ale i terénními vozy, BMW které představilo novou řadu 6, a dnes již „stálice“ na českém trhu tedy řady 3, 5 a 7. V první části haly č.2 byly ještě k vidění takové značky jako SUZUKI, MITSUBISHI nebo NISSAN který představil nové sportovní kupé „Z“.
Na tuto část plynule navazovaly expozice výstavy OFF ROAD SHOW a KARAVAN EXPO. Za všechny vystavovatele připomeňme např. stánek firmy DAJBYCH, s.r.o. na kterém byl k vidění kompletní sortiment vyprošťovací techniky a doplňků od firmy TAUBENRETER ( WARN, ARB atd. ) nebo terénní užitkový automobil SANTANA. Stánek časopisu OFF ROAD doplnilo předvedení vozu HUMMER H2 a terénního soutěžního speciálu na podvozku ARO. Mezi karavany asi největší plochu zabíralo představení výrobků firmy KOV Velim.
Poslední část haly č.2 byla věnována bezpečnosti provozu na komunikacích v ČR. Například ÚAMK zde představil trenažér simulující náraz podobný běžné dopravní nehodě. Pražská městská policie předváděla nejen techniku, kterou využívá při své práci, ale i vybavení svých strážníků či výcvik služebních psů. V sobotu byla k vidění také historická vozidla účastníků t.z.v. hvězdicové jízdy věnované 100.výročí Autoklubu České republiky.
V hale č. 3 proběhlo na stánku zn. ŠKODA představení celé modelové řady osobních automobilů, korunované představením nové generace modelu OCTAVIA a ukázkou několika historických vozidel zn. ŠKODA resp. LAURIN&KLEMENT ze sbírky mladoboleslavského muzea. Ve stejné hale byly k vidění i expozice takových výrobců jako například DAEWOO, VOLKSWAGEN, TOYOTA, PEUGEOT, CITROËN, LDV a dalších.
Expozice sdružení AUTA DO TERÉNU
Expozice sdružení AUTA DO TERÉNU se rozdělila na dvě základní části – vnitřní a venkovní. Vnitřní expozici mohli návštěvníci shlédnout v hale č. 2 ve společnosti expozic takových firem jako NISSAN, MITSUBISHI, BMW, VOLVO a dalších.
V rámci této expozice proběhlo představení jak již známých a stále populárnějších vozidel značky ARO a HONKER tak i novinky na českém trhu - užitkového vozidla značky GAZ v provedení GAZelle 27057 KOMBI s pohonem všech kol pro 7 pasažérů a více než tunu nákladu. Druhou novinkou a zároveň největším „tahákem“ expozice AUTA DO TERÉNU bylo představení předsériového vozu nové české značky BUGARO v provedení doublecab pick-up v opravdu krásném černém perleťovém laku a na obrovských 33“ pneumatikách. Vozidla BUGARO mají již v základní výbavě takové prvky jako elektrický naviják, centrální zamykání, klimatizaci, autorádio s navigací, uzávěrku zadního diferenciálu apod.
Venkovní expozice sdružení AUTA DO TERÉNU probíhala na terénním polygonu za halou č.4, kde si mohl každý z návštěvníků vyzkoušet na vlastní kůži zdolávání terénních překážek, při kterých se demonstrovaly vlastnosti vozu při stoupání, „vyvěšení“ jedné či obou náprav, bočním náklonu nebo zdolávání 0,5m hlubokého brodu ve vozidle ARO 328 „MAXI TAXI“. Venkovní expozici doplnila i nabídka ojetých vozidel ARO které si zákazníci mohli koupit za snížené „výstavní“ ceny.
Závěrem
Bohužel letošní ročník pravidelné jarní výstavy v Letňanech trochu poznamenal nezájem odborné veřejnosti a novinářů v první výstavní den, možná vyvolaný i nezájmem některých vystavovatelů. Například takové značky jako Mercedes ( Daimler – Chrysler ) či Hyundai se této výstavy nezúčastnili ani prostřednictvím svých pražských dealerů, tak jako to udělali ostatní světoví výrobci. Zato zájem laické veřejnosti byl doslova obrovský, což je více než zarážející při pořadateli stanovené ceně 120 Kč za vstup a 100 Kč za parkování automobilů, kterými dorazili návštěvníci do odlehlých Letňan.