Mohelnický Offroad Maraton plný překvapení

Autor: redakce

14. ročník Offroad Maratonu odstartoval úvodníé závod v Mohelnici. Vzhledem k podmínkám, které u nás v době závodu panovaly, nebylo nouze o dramatické chvíle.

Na rošt se postavilo celkem 19 vozů, což patří k jedné z největších březnových účastí za poslední roky. S novými auty dorazilo i několik nových posádek, z Čech i Slovenska.

Nejsilnější speciály ovládl WINGS Team

Automobily se na startu seřadily dle konečných výsledků loňské sezony. Hned po odmávnutí vlajkou fantasticky vyrazilo do boje hned několik strojů. Do čela se chtěli dostat i piloti ze zadních řad. Například Pepa Macháček se krásně protáhl dopředu, ale mantinel z nahrnuté hlíny ho nepustil. Také ostatní speciály do litru se rychle draly do čela a především Jarda Chytil za volantem Artic Catu (Vype Racing Team s.r.o.) pak dost dlouho vedl. I žlutý Jeep Jardy Valtra (KM racing team) „šlapal na paty“ předním řadám. Z první lajny byl nejvíce vidět WINGS team se svým Broukem, který měl tentokrát v poli hned pět týmových želízek. Kromě velkého auta také Trabant a Vitaru ve speciálech do dvou litrů, Range Rover (Student racing WINGS team) v Amatérech a speciál do jednoho litru. Brouk měl sice před startem problémy, když se mu ze zavzdušněného chlazení začala valit oblaka páry, ale během chvíle tým dal vše do pořádku a auto nadále šlapalo jako hodinky. Pavel Režný, manažer WINGS teamu, letos přesedlal z malé Vitary právě do tohoto auta s motorem 4,2 l Audi a po závodě si nemohl vynachválit obrovský přebytek výkonu a možnosti, které auto nabízí. Samozřejmě o to větší byla radost celého Wings teamu, když v celkovém součtu ujeli 66 kol, což znamenalo nejen vítězství v kategorii Speciálů nad 2000 ccm, ale také absolutně. Druhé místo mezi nejsilnějšími speciály připadlo Wogo teamu a bronzovou příčku získal David Polišenský s týmem Polišsport.cz a speciálem Mercedes G 500 Evo II.

Dvoulitry nabídly hezkou podívanou

Kategorie Speciály do 2000 ccm byla chudší o některé loňské šampióny, Bouráci se spojili s Wogo a jeli ve velkých autech. Na startu se ale objevilo hned několik nováčků, kteří změnili v poslední době zajeté standardy. Po třech letech se do Offroad maratonu vrátil Offroad team Pořízek se svým Suzuki Jimny 1,3, jen někdejšího pilota Zdeňka Pořízka nahradil jeho syn, jmenovec Zdeněk Pořízek ml. V Mohelnici ujel celkem 36 kol, získal bronz a i přes hodinovou zastávku v depu hodnotil první závod velmi optimisticky. Stříbrné stupně vítězů obsadil KB Systém offroad team, který ztratil na vítěze čtyři kola plus jednu penalizaci za nedání přednosti při výjezdu z depa. Také on měl zřejmě „blízké setkání s časomírou“, které naštěstí odnesla jen konstrukce stanu a tiskárna. 53 kol bohatě stačilo na druhé místo a dobrý vstup do sezony. Nejrychlejší v kategorii byl s 57 koly slovenský spolek Offroadteam.sk Richarda Špánika, Štefana Štvrteckého a Daniela Adámka.

Pod dakarskou nadvládou

Kategorie Speciálů do 1000 ccm byla nejsilněji obsazená co do počtu, ale také jmen dakarských specialistů. Na startu se objevilo hned pět Artic Cat Wildcatů, které doplnil jeden speciál Odes a jeden Emu. Wildcaty na sebe ostatně přitahovaly pozornost hned od počátku, závodit do Mohelnice přijeli Josef Macháček a Dušan Randýsek (KM racing team). Pepa Macháček se hned po startu hnal dopředu tak, že se nevešel do zatáčky, pravou stranou najel do svahu a postavil buginu na levý bok. Již vyskakoval ze sedačky, když se seběhli diváci a postavili ho na kola. Josefovi po osmi kolech odešel přední diferenciál a z maratonu odstoupil. Ne však Dušan Randýsek. Ten si jen posteskl, že stroj jede rovnou ze závodu z Itálie a neměl čas na přípravu, ale potom již vyrazil kupředu a ujel celkem 42 kol. Dost na vítězství v kategorii do jednoho litru. Tým RTR projects Tomáše Minibergera a Jana Červenky ujel 34 kol a s velkou radostí oslavili druhé místo. Na třetím místě skončil také stroj z produkce Artic Cat, tentokrát pod vlajkou Vype Racing teamu s.r.o.

Nejméně obsazená skupina mohelnického maratonu byla kategorie Amatér, tři auta zaručovala poháry všem posádkám. I přes dvě hodiny v depu brali Záchranáři třetí místo za 27 kol. Druhé místo oslavuje, možná ještě nyní, Student racing WINGS team. Nejrychlejší auto v kategorii Amatér byl tradičně Defender Offroad centra JASE. Východočeši se vyrovnali skvělým výkonem ostatním kategoriím a ujeli bez zaváhání 57 kol.

Zdroj: offroadmaraton.cz

Aktuálně píšeme

Přestavba aut pro firmy, myslivce či dobrodruhy | 20.12.2023

Kontrolky v autě - které jsou důležité a co dělat když svítí | 31.10.2022

Jak si užít jízdu v terénním voze bezpečně? Tohle je naše rada | 21.09.2022

Foto





Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2024 | nastavení cookies