Jak bylo na OffRoad maratonu Dobřany

redakce

   I když sedmý závod seriálu offroad maratonů provázely problémy se zajištěním prostoru (původně se měl konat ve Stráži pod Ralskem) slunečné počasí, poměrně neobvyklé na konec měsíce října, chmury z tváří pořadatelů snadno rozehnalo.
   Již ve čtvrtek dorazil do areálu v Dobřanech Honza Šrajer se svým týmem a zahájili stavbu tratě. Tentokrát byla trať oproti „čtyřiadvacítce“ o něco kratší, ale zato mohla využít i prostor běžně zabraných areálem Toyoty. Na délce tratě se podepsala i stavba dálnice. Hromady navážky se rozrůstají směrem do údolí a zmenšují prostor původního závodiště. Honzova snaha využít pro trať i nové vznikající haldy se zpočátku, za suchého slunného počasí, jevila jako docela dobrý nápad.
   Dvanáctihodinového závodu moto a quad se účastnil poměrně malý počet týmů – 7 quad a 4 moto. Závod měl být tentokrát rozdělen do tří částí po čtyřech hodinách, jedna v pátek a dvě v sobotu. Skutečnost však byla poněkud jiná. Původní desátá hodina večerní určená pro start se mírně posunula na půl jedenáctou a ukončení prvé části se posunulo na půl druhou hodinu ranní, takže se jela jen tříhodinovka. V ranních hodinách následovaly spory jak jet zbytek závodu, z čehož nakonec vyplynulo demokratické hlasování a následná osmihodinovka vcelku. Nervozita v řadách závodníků i pořadatelů zmizela až po vyhlášení vítězů ve večerních hodinách.
   Ihned po ukončení závodu moto a quad byla trať otevřena pro tréninkové jízdy závodu aut. Kolem osmé hodiny večerní zavládl přechodný klid a přípravy na noční start do dvanáctihodinového závodu. Pořadatelé měli jedinečnou možnost nasbírat trochu sil. Vždyť čtyři hodiny spánku z pátku na sobotu a výhled odpočinku až v neděli v noci mnoho optimismu nepřinášel ...
   Start se tentokrát kupodivu odehrál opravdu přesně o půlnoci. Hned v prvých kolech se objevovalo nejvíce problémů v úvozu pod vrcholem s věží. Za vše hovoří více jak pět vyprošťovaných vozidel ... Pro některé závod skončil pro poruchu převodovky, pro jiné znamenala konec porucha motoru. Rekordmanem v soutěži o „prvé odstavené vozidlo po startu“ se tentokrát stal tým DTV Radíkovice, pro nějž po druhé výměně zadního diferenciálu závod skončil. Pátá hodina ranní přinesla prvou a nakonec  jedinou změnu tratě. Noční mlha výrazně provlhčila povrch tratě a výjezd na navršené haldy hlíny se staly pro některé týmy noční můrou. Opakované pokusy o výjezd končily těsně pod vrcholem v krkolomných pozicích a proto se pořadatelé rozhodli část tratě uzavřít. Pravda, když jsem trať procházel za denního světla a sucha, v záři říjnového slunka, příliš jsem se závodníkům a jejich vozům nedivil. Po ukončení závodu v neděli v poledne a následném vyhlášení vítězů spadl mnohým kámen ze srdce. Vítězem v kategorii do 2000 cm3 se stal OffRoad Team Dřevohostice, v kategorii nad 2000 cm3 tým Šajgal Oil. Podrobné výsledky maratonu v Dobřanech lze nalézt na stránkách www.offroadmaraton.cz.
    Krásné počasí, dobře postavená trať, spokojenost ve tvářích účastníků, to vše svědčí o výborné kvalitě předposledního ze série maratonů. Příští, závěrečný maraton, se koná 20.11.2004 v Podbořanech a věřím, že bude důstojným vyvrcholením sezóny. Za všechny zúčastněné se na Vaši účast těší i tým redaktorů AUTA DO TERÉNU. 
                                                                     Karel Nepraš

Aktuálně píšeme

Přestavba aut pro firmy, myslivce či dobrodruhy | 20.12.2023

Kontrolky v autě - které jsou důležité a co dělat když svítí | 31.10.2022

Jak si užít jízdu v terénním voze bezpečně? Tohle je naše rada | 21.09.2022

Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2024 | nastavení cookies