Historická Tatra se vrátila do Kopřivnice
Na tento okamžit se těšilo mnoho lidí. Po třiceti letech se do Kopřivnice vrátil jeden ze dvou závodních speciálů. který vyrobila známá automobilka Tatra pro slavnou Rallye Paříž-Dakar. Kamión se nejtěžšího závodu pro vozy i jezdce účastnilů v roce 1986. Pilotován byl posádkou Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina. Pak bylo auto v Africe a sloužilo výpravám jako doprovodný vůz.
Tatrovka s označením Tatka 815 6x6 VE "Ostrý-II" je stále ve skvělém stavu a plně pojízdná. I proto dorazila do Kopřivce, svého rodného města, po vlastné ose. Vezla mimo jiné velmi ojedinělý náklad. Přivezla totiž i část patentovaného systému Tatky pro vyproštění z písku. Takzvaná špaladla, která automobil během rallye několikrát použil. Úspěšně.
„Nájezdové desky ukradli v Africe, zůstaly jen kovové části, protože nevěděli co s nimi,“ tlumočil Philippova slova technický ředitel Tatry Trucks Radomír Smolka.
Smolka rovněž nastínil, jaká bude budoucnost modelu. Bude zrekonstruován do původní podoby. „Spravíme ho, zrepasujeme a příští rok bychom ho chtěli využít při oslavách 120 let Tatry,“ objasnil plány automobilky.