Europa Truck trial - ToiToi Cup 2004 Milovice

redakce

O víkendu 8. - 9. května probíhal v Milovicích u Lysé nad Labem závod Evropského mistrovství Truck trialu. Jednalo se o druhý závod tohoto seriálu, týden před tím se jel první v Polsku. Účastnilo se čtyřicet posádek, z toho jedenáct českých.

Závodníci byli rozděleni do dvou hlavních kategorií. Sériově vyráběné vozy (dalo by se říct leštěnky, ale samozřejmě s řadou úprav) v kategorii S1 - S5 podle velikosti, takže v S1 jezdí například Unimogy a v kategorii S5 kolosy 8x8. Druhá je kategorie speciálů P dále dělená opět dle velikosti na P1 - P2.

Jel se klasický trial, to znamená jízda mezi brankami z tyček s označenou tyčkou řidiče. Ovšem rozdíl od způsobu jak se trial obvykle jezdi v offroadu byl ten, že branky nemají určené pořadí průjezdu a lze jimi také procouvat. To v praxi vypadá tak, že trucky krouží podél hranice trialu a postupně "loví" jednu branku za druhou, což na první pohled závod zjednodušuje, ale na druhou stanu mají závodníci větší prostor na originální řešení jednotlivých situací.

Současné počty posádek v trialových závodech bohužel znemožňují postupné střídání se všech u jedné sekce, jak to bývalo dříve, takže se jezdí více tratí najednou. Zde se v jednu chvíli jely až čtyři současně a divák musel pečlivě vybírat kterou posádku nebo terén chce vidět. Tak se na první pohled mohlo zdát, že divácká účast na závodech není příliš hojná, ale celkem zavítaly na závody velké zástupy lidí, o čemž svědčilo i slušně zaplněné parkoviště nemalých rozměrů.

Diváci mohli na tratích obdivovat skvěle fungující obří stroje a techniku jízdy jednotlivých posádek. Přestože terén milovického prostoru se nezdál být pro nákladní kolosy zrovna extrémně obtížný, narozdíl od osobních terénních vozů pro které se zde extrémů najde dost. Další faktor, který ovlivnil obtížnost bylo suché počasí v předešlých dnech, takže kromě jednoho umělého brodu žádné bahno a voda. Lákadlem se zdál být trial na hromadě betonových panelů, nicméně první vozy několikrát "zahrábly", čímž se překážky urovnaly a bylo po atrakci.

Je nutné se zmínit o perfektní organizaci, na kterou účastníci offroad akcí nejsou zcela zvyklí, ale šlo přeci jenom o mezinárodní závod, takže se není čemu divit. Závod doprovázelo několik doprovodných akcí, jako například závody dálkově ovládaných modelů a předvedení vojenské techniky. A jako obvykle při akci v Milovicích bylo nutné rozjet nějaké to auto tankem. Jezdilo se až do nedělního odpoledne a celou akci ukončilo večerní vyhlášení výsledků.


                                                                Martin

Aktuálně píšeme

Přestavba aut pro firmy, myslivce či dobrodruhy | 20.12.2023

Kontrolky v autě - které jsou důležité a co dělat když svítí | 31.10.2022

Jak si užít jízdu v terénním voze bezpečně? Tohle je naše rada | 21.09.2022

Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2024 | nastavení cookies