BUGARO a "Snowboarïáci" - z natáčení filmu (1. část)
Dne 3.11.2004 proběhne první oficiální pražská premiéra nové české komedie z hor s názvem „SNOWBOARĎÁCI“. AUTO MAX spol. s r.o. a stránky www.autadoterenu.cz jsou oficiálním partnerem tohoto filmu, jehož zimní scény se natáčely v prvních měsících roku 2004 ve Špindlerově Mlýně.
Ke konci roku 2003 kontaktoval pan Karel Janák (scénárista a režisér komedie v jedné osobě) obchodní oddělení AUTO MAX spol. s r.o. s výzvou, že by rád využil první existující prototyp automobilu BUGARO 600 pro účely natáčení některých scén v jeho filmu. Zaujala ho zejména originalita a zlé vzezření tohoto prozatím jediného funkčního vzorku, která perfektně zapadá do záporné role jeho filmového majitele, ztělesněného hercem Jiřím Langmajerem.
Vzhledem k tomu, že ve scénáři filmu představuje terénní vozidlo tohoto typu nezanedbatelnou roli, bylo jeho požadavku v AUTO MAXU zanedlouho vyhověno. Po lednovém podpisu smlouvy s producentem filmu Davidem Prudkým (WHISCONTI s.r.o.), byly zahájeny přípravy vozidla na natáčení.
Prvně bylo třeba dle požadavků filmařů technicky vyřešit pohyb vozu BUGARO v extrémních horských podmínkách mimo standardně upravované cesty. Aby se vozidlo mohlo pohybovat v hlubokém sněhu, bylo vybaveno pneumatikami PIRELLI SCORPION (33x12,5 R15) s řetězy na všech kolech. Stojí za zmínku, že nejlépe se osvědčily řetězy využívané na lesních traktorech při stahování dřeva. Tuto lahůdku pomohl profesionálně řešit Karel Skákal z pneumatikářské firmy PROXIMA CZ s.r.o. z Hradce Králové, a to s nemalým úsilím. BUGARO bylo mimo těchto sněhových superbot dále dovybaveno uzávěrkou zadního diferenciálu, elektrickým navijákem RAMSEY 9000 a speciálním brzdovým systémem, umožňujícím přibrždění samostatně levého či pravého předního kola. Pro účely natáčení bylo nutno provést také některé změny v interiéru vozu, související s osvětlením interiéru.
První únorový den upravené BUGARO odjelo do Špindlu na plánovaný začátek natáčení scén s terénním vozidlem. První den natáčení představovaly scény u chaty, kde BUGARO vstupuje do děje filmu staticky. Zaparkované před chatou, s patřičným komentářem jeho filmového majitele, z něhož vyplývá, jak je zlé a výjimečné auto v jeho životě důležité. Ve večerních hodinách se poté odehraje hustá scéna, kde BUGARO pomocí kladky upevněné na okap chaty tahá hlavního hrdinu snowboarďáků z propadliště před chatou. Konec této scény vrcholí pádem vozu do blízké strže.
Další natáčecí dny byly ve znamení jízd po městě a natáčení scén z vnitřku auta, kdy byl vůz řízen hercem Jiřím Langmajerem, jehož filmovým úkolem bylo mimo jiné také rozjíždění (nebo lépe řečeno zabíjení) sněhuláků. V dalších natáčecích dnech proto BUGARO úspěšně ničilo výtvory usilovné práce lidí od rekvizit, kteří po zkušenostech se stavbou tolika sněhuláků mohli bez váhání absolvovat mistrovství světa. Záběrů mrtvých sněhuláků bylo pořízeno mnoho, situace byla však značně komplikována stále přibývajícím množstvím sněhu a ledovatkou. Zejména přes noc nebylo nic neobvyklého, když přibylo 30 centimetrů a BUGARO se změnilo ve sněhovou horu, z níž ráno vykukovaly pouze světla. Po důkladném rozehřátí a očištění vozu však ještě nebylo vyhráno. Postavení sněhuláci z večera se totiž přes noc proměnili v 300 kilové hroudy ledu, které byly pro střet s autem v tak vysoké rychlosti nebezpečné.
BUGARO a "Snowboarďáci" - z natáčení filmu (2.část) bude následovat ... brzy.
Další foto naleznete ve foto-video galerii.